۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

آسان پرداخت

یکی دیگر از خدماتی که یک متمرکز کننده پرداخت می‌تواند نسبت به ارائه آن اقدام نماید آسان پرداخت است که با نام‌های دکمه پرداخت و لینک پرداخت نیز بین کاربران شناخته می‌شود.

بسیاری از خدماتی که یک کسب و کار خانگی و یا یک وبلاگ ارائه می‌دهد بیشتر تک محصولی است و به همین دلیل ایجاد یک فروشگاه اینترنتی کاری بیهوده و هزینه بر است، برای همین می‌توان از آسان پرداخت استفاده کرد. آسان پرداخت این امکان را برای یک پذیرنده ایجاد می کند تا بدون این که فروشگاهی راه‌اندازی نماید محصولات خود را به آسان‌ترین شکل ممکن به فروش برساند.

پذیرنده با مراجعه به سامانه متمرکز کننده نسبت به ایجاد لینک آسان پرداخت اقدام می‌کند سپس آن لینک را در سایت یا وبلاگ خود قرار می‌دهد، کاربر با کلیک بر روی لینک به سایت متمرکز کننده پرداخت منتقل و مشخصات خود را وارد می‌نماید و بعد از آن به درگاه پرداخت اینترنتی یکی از شرکت‌های پی اس پی طرف قرار منتقل و وجه را پرداخت می‌کند و پس از پرداخت موفق مجدداً به سایت متمرکز کننده پرداخت بر می‌گردد و مشخصات تراکنش خود را دریافت می‌کند، در این مرحله متمرکز کننده کاربر برای دریافت کالا و خدمت به سایت یا وبلاگ پذیرنده هدایت می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

صفحه پرداخت شخصی

تنوع ارائه کالا و خدمات در اینترنت نیازمند تنوع دریافت وجوه حاصل از ارائه آن است به همین دلیل روش‌های قدیمی دریافت وجه یا از بین می‌روند یا شکل جدیدی به خود می‌گیرند. یکی از روش‌های قدیمی که امروز به شکل جدیدی در اینترنت رواج پیدا کرده است، روش کارت به کارت وجه است که به شکل جدیدی تحت عنوان صفحه پرداخت شخصی رونق گرفته است.
صفحه پرداخت شخصی به جای استفاده از کیوسک‌های ATM از درگاه‌‌های پرداخت اینترنتی برای انتقال وجه استفاده می‌کند. بدین صورت که افراد با عضویت در سامانه‌های متمرکز کننده پرداخت نسبت به دریافت این سرویس اقدام می کنند.
این سرویس شامل یک آدرس اینترنتی مثلاً به صورت https://123pay.ir/@safeith می باشد که در آن واریز کننده وجه می‌توانید مبلغ و مشخصات شخصی خود را وارد نموده و درخواست پرداخت نماید، پرداخت کننده وجه به درگاه اینترنتی یک از شرکت‌های پی اس پی طرف قرارداد، ارجاع داده می شود و با وارد کردن مشخصات کارت بانکی خود وجه مورد نظر را پرداخت می‌نماید، وجه به حساب کاربری دریافت کننده آن در سامانه متمرکز کننده پرداخت اعمال می گردد و دریافت کننده می توانید از متمرکز کننده بخواهد تا آن را به حساب بانکی وی واریز کند.
صفحه پرداخت شخصی باعث ایجاد سهولت در انتقال وجه شده است، چرا که دسترسی به اینترنت تقریبا امروزه در همه جای کشور بسیار آسان است و بعضی از محدودیت‌های انتقال وجه به روش کارت به کارت همانند سقف تراکنش انتقال که در حال حاضر ۳ میلیون تومان در روز است را از بین برده است و همچنین باعث شده است که اطلاعات کارت دریافت کننده وجه محفوظ بماند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

درگاه پرداخت واسط

درگاه پرداخت واسط یا درگاه واسط پرداخت یکی از سرویس‌های متنوع متمرکز کننده‌های پرداخت است. متمرکز کننده‌های پرداخت سایت‌ها یا شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات پرداخت آنلاین هستند. این مجموعه‌ها جزء فین‌تک‌ها بوده و خدمات ارزش افزوده‌ ایجاد می‌کنند.
درگاه پرداخت واسط اصلی‌ترین سرویس و خدمتی است که یک متمرکز کننده ارائه می‌کند و عده زیادی از مردم این مجموعه‌ها را فقط با این سرویس می‌شناسند. در این خدمت، متمرکز کننده پرداخت، درگاه پرداخت مجموعه خود را با سایرین (پذیرندگان خود) به اشتراک می گذارد، پذیرندگان یک متمرکز کننده از طریق وبسرویس درخواست دریافت وجه از مشتری را اعلام می کند و متمرکز کننده همین درخواست را به پی اس پی اعلام می کند و در صورت پذیرش درخواست از سوی پی اس پی، کاربر (مشتری) به صفحه پرداخت پی اس پی هدایت می‌شود، کاربر (مشتری) بعد از پرداخت به سایت متمرکز کننده و از آن جا به سایت مبدا هدایت می‌گردد و در صورت موفق بودن پرداخت و فرآیند، کالا یا خدمت خود را دریافت می کند. یک متمرکز کننده می‌تواند تعداد زیادی درگاه پرداخت از شرکت‌های مختلف پی اس پی داشته باشد هر چقدر تعداد شرکت‌های پی اس پی همکار زیاد باشد سرویس ارائه شده پایداری و سرعت بالایی خواهد داشت و تراکنش ناموفق آن کاهش می‌یابد.
در زمان تسویه حساب، پی اس پی کلیه وجوه را به حساب متمرکز کننده واریز می‌کند و متمرکز کننده، وجوه را در صورت درخواست هر یک از پذیرندگان خود به حساب آن‌ها واریز می‌کند.
یک متمرکز کننده پرداخت از طریق کارمزد به ازای هر تراکنش و همچنین از محل سود روزشمار خواب پول‌ در حساب‌ پس انداز کوتاه مدت کسب درآمد می کند.
از مزایای استفاده از درگاه واسط پرداخت می‌توان به کاهش تراکنش‌های ناموفق به علت استفاده از درگاه‌های پرداخت مختلف از  شرکت‌های مختلف پی اس پی اشاره نمود. خیلی از سایت‌ها تنها یک درگاه از یک شرکت پی اس پی دارند و در صورتی که آن شرکت پی اس پی دچار مشکل شود تراکنش‌های خود را از دست می‌دهند و در پی آن مشتری را . اما وقتی از یک درگاه پرداخت واسط استفاده می‌شود در صورتی یک از پی اس پی ها دچار اختلال باشد از پی اس پی دیگری جهت انجام تراکنش کمک گرفته می‌شود. برای همین است که ما توصیه می کنیم حتی اگر درگاه مستقیم از خود پی اس پی دارید حتماً از یک درگاه پرداخت واسط نیز به عنوان پشتیبان در سایت خود استفاده نمایید تا تراکنش‌های ناموفق خود را به حداقل برسانید. از مزایای دیگر استفاده از درگاه پرداخت واسط سرعت در انجام تسویه حساب است، در حالت کلی تمامی پی اس پی ها پس از ۲۴ ساعت وجوه حاصل از تراکنش‌ها را به حساب پذیرنده واریز می‌کنند یعنی اگر شما در بازه زمانی ۰۰:۰۰:۰۰ تا ۲۳:۵۹:۵۹ همان روز تراکنشی داشته باشید سریعترین زمان واریز مبلغ تراکنش ساعت ۰۵:۳۰ روز بعد است که این زمان در روزهای تعطیل دیرتر و تقریبا بین ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۶:۳۰ انجام می گیرد اما وقتی از یک درگاه پرداخت واسط استفاده می کنید شما بعد از انجام تراکنش می توانید درخواست تسویه حساب کنید و سریع‌تر به وجه خود دسترسی داشته باشید. ما در یک دو سه پی درخواست‌های تسویه حساب را معمولاً زیر ۳۰ دقیقه انجام داده و به حساب پذیرندگان واریز می کنیم.
از معایب استفاده از درگاه واسط پرداخت می‌توان به کارمزد‌های آن اشاره کرد، وقتی تراکنشی رخ می دهد متمرکز کننده پرداخت مبلغی را به عنوان کارمزد از پذیرنده کم می کند، این مبلغ در درگاه‌های مختلف فرق می‌کند اما عمدتاً بین ۱ تا ۲ درصد است یعنی ۱ الی ۲ درصد از هر تراکنش کسر می شود و این در مبالغ بالا آزار دهنده است اما ما در یک دو سه پی با تعیین سقف کارمزد به ازای هر تراکنش و سقف تراکنش روزانه از این هزینه‌ها کم کرده‌ایم. با سقف تراکنش به ازای هر تراکنش شما در یک دو سه پی حداکثر ۱۰۰۰ تومان به ازای هر تراکنش و با سقف کارمزد روزانه، حداکثر ۱۰۰ هزار تومان  کارمزد در روز پرداخت می‌کنید.
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ربات اطلاع رسانی

ربات اطلاع رسانی سامانه پرداخت یک دو سه پی بر روی پیام رسان تلگرام راه اندازی گردید.
پذیرندگان عزیز با از استفاده از این ربات می توانند از آخرین راخدادهای حساب کاربری خود آگاه شده و موجودی حساب خود را دریافت کنند.
در آینده امکانات بیشتری به آن افزوده خواهد شد.
برای شروع کافی است ربات را فعال کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰